Upadłość konsumencka Warszawa - trzon naszego zespołu stanowią doradca restrukturyzacyjny (syndyk) Filip Kozik oraz adwokat Justyna Nowak-Trojanowska, którzy wspierani przez grono współpracowników zapewniają kompleksową pomoc prawną mieszkańcom Warszawy pod kątem upadłości reprezentując dłużników przed właściwym sądem rejonowym.
Żyjesz w Warszawie, a długi nie dają Ci spokoju? Pamiętaj, że upadłość konsumencka może być rozwiązaniem!
Upadłość konsumencka jest obecnie najpopularniejszą formą radzenia sobie z zadłużeniem, którego dłużnik nie jest w stanie uporządkować we własnym zakresie. Do spłaty długów nie wystarczają przecież jedynie chęci. Wiele znaczy również sytuacja ekonomiczna, a na nią wpływają m.in. takie okoliczności jak sytuacja zdrowotna, rodzinna, czy związana ze stałym zatrudnieniem. Tak naprawdę - każdy przypadek dłużnika jest przecież inny, mimo tego że schematy prowadzące do stanu niewypłacalności są bardzo podobne.
Upadłość konsumencka Warszawa | Jak zrobić pierwszy krok?
Prawnicy naszej kancelarii są do Państwa dyspozycji. Form kontaktu jest również kilka. Po pierwsze, możecie Państwo połączyć się z naszymi pracownikami celem odbycia niezobowiązującej analizy. Wystarczy skorzystać z numeru kontaktowego 58 380 26 56 i wskazać z początkiem rozmowy, iż telefon ma związek z chęcią ogłoszenia upadłości. Po drugie, istnieje możliwość przesłania wiadomości e-mail korzystając z zakładki Kontakt. Dla osób ceniących sobie tradycyjną formę kontaktu z prawnikiem przewidujemy konsultacje w biurze w Warszawie przy ul. Grzybowskiej 87. Celem umówienia wizyty konieczna jest wcześniejsza rezerwacja terminu spotkania. Dopuszczalna jest również konsultacja zdalna za pośrednictwem telefonu lub Skype'a.
Wszelakie spotkania odbywają się z doradcą restrukturyzacyjnym Filipem Kozikiem, który pełni rozmaite w toku postępowań upadłościowych (np. syndyka) oraz postępowań restrukturyzacyjnych. Pełni również rolę pełnomocnika w sprawach o upadłość konsumencką przed Sądem Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie.
Po co ogłaszać upadłość konsumencką?
Upadłość konsumencka jest postępowaniem sądowym składającym się z kilku etapów. Pierwszą fazą jest postępowanie w przedmiocie ogłoszenia upadłości. Na tym etapie sąd bada, czy wobec dłużnika zachodzą konkretne przesłanki umożliwiające ogłoszenie upadłości. Wśród nich wymienia się:
- zdolność konsumencką - dłużnik musi być osobą fizyczną, która nie prowadzi działalności gospodarczej;
- stan niewypłacalności - czyli utrata zdolności do spłaty wymagalnych zobowiązań pieniężnych;
- centrum życia na terenie kraju - w przypadku mieszkańców Warszawy sądem właściwym będzie Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie.
Wraz z ogłoszeniem upadłości dochodzi do uruchomienia drugiego etapu postępowania - tzn. postępowania upadłościowego właściwego. Zostaje również powołany syndyk, którego zadaniem jest przejęcie majątku upadłego, jego likwidacja, a następnie zaspokojenie wierzycieli w wyniku uzyskanych w ten sposób środków. Majątkiem upadłego z pewnością będą nieruchomości, cenne ruchomości, a także wierzytelności i akcje oraz udziały w spółkach. Warto również pamiętać, że spieniężenie nieruchomości przez syndyka nie musi oznaczać bezdomności dla upadłego i jego rodziny. Ustawodawca przewidział w takim wypadku konkretne mechanizmy zabezpieczające. Więcej na ten temat w artykule: Upadłość konsumencka - sprzedaż nieruchomości przez syndyka.
Niewątpliwie, w kontekście upadłości konsumenckiej, w najlepszym położeniu są osoby, które nie posiadają żadnego majątku. W takim wypadku ogłoszenie upadłości również jest możliwe i może prowadzić do umorzenia zobowiązań.
Ostatni etap upadłości zależny jest od sposobu zakończenia postępowania upadłościowego. Sąd może bowiem:
- odmówić oddłużenia, jeśli niewypłacalność dłużnika jest skutkiem celowego działania;
- umorzyć wszelakie zobowiązania upadłego, jeśli u upadłego występuje trwała przeszkoda do wykonywania planu spłaty wierzycieli;
- warunkowo umorzyć zobowiązania upadłego, jeśli występują czasowego przeszkody do wykonywania planu spłaty wierzycieli;
- ustanowić plan spłaty, będący symboliczną formą zaspokojenia wierzycieli, i oddłużyć upadłego w pozostałym zakresie.
Ostatecznie, umorzeniu na skutek upadłości konsumenckiej podlegają wszystkie zobowiązania pieniężne powstałe przed dniem ogłoszenia upadłości za wyjątkiem:
- alimentów;
- odszkodowania na osobie;
- kary grzywny lub innej kary pieniężnej zasądzonej przez sąd karny;
- wierzytelności celowo przez dłużnika pominiętej w treści wniosku o upadłość.
Chcesz ogłosić upadłość konsumencką w Warszawie i szukasz pomocy?
Nasz zespół stanowią specjaliści z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego. Prowadziliśmy już ponad 3 000 spraw związanych z szeroko pojętą niewypłacalnością. Reprezentujemy zarówno dłużników, jak i wierzycieli w sprawach o:
- upadłość konsumencką;
- upadłość firmy;
- zawarcie układu z wierzycielami w wyniku restrukturyzacji firmy;
- zawarcie układu konsumenckiego.
Nadto, reprezentujemy klientów banków, firm ubezpieczeniowych, leasingowych, a także przed organami administracji publicznej (urząd skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych) w celu zawarcia ugody z dłużnikiem.
W sprawach, które wymagają uruchomienia procedur sądowych nasza rola nie skupia się jedynie na sporządzeniu wniosku o upadłość konsumencką, jak w większości kancelarii. Zapewniamy kompleksową opiekę prawną i reprezentację zarówno przed sądem, jak i syndykiem. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to skontaktuj się z nami! Zachęcamy również do subskrypcji i śledzenia kanału doradcy restrukturyzacyjnego Filipa Kozika na YouTube!
---
Kontakt z kancelarią:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
58 380 26 56
Nasze biura:
Warszawa 00-844, Grzybowska 87
Gdańsk 80-855, Wały Piastowskie 1/1508
Gdynia 81-361, Mściwoja 10/3