Odszkodowania turystyczne Gdańsk, Warszawa, Gdynia
Zbliżają się wakacje, zatem każdy pragnie wyjechać na wymarzony urlop. Biura podróży i organizatorzy wycieczek prześcigają się w promocjach ofert wakacyjnych wypoczynków w Polsce i za granicą. Zdarzają się jednak przypadki, że ten „wymarzony” urlop w rzeczywistości staje się zdecydowanie odmienny od tego jaki nam oferowano.
Zgodnie z art. 11 a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych, organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych (…). Odpowiedzialność organizatora w omawianym przez nas zakresie powstaje wtedy, gdy podmiot, z którym zawarliśmy umowę nie wykona usługi turystycznej lub wykona ją w sposób sprzeczny z warunkami umowy. Przykładami, z którymi możemy się spotkać na co dzień są:
-
Różnica w pokoju, który rezerwowaliśmy – gorszy standard lub zupełnie inny pokój od rezerwowanego np. 2-osobowy zamiast 3-osobowego.
-
Brak ekwiwalentnego środka transportu, do tego który został zarezerwowany, wskazany do podróży.
-
Faktyczna różnica lokalizacji rezerwowanego miejsca, obiektu (np. odległość od plaży zamiast 50 metrów wynosi 500 metrów), obiekt nie ma dostępu do prywatnej plaży jak przedstawione było to w ofercie turystycznej.
-
Niewłaściwa obsługa personelu hotelowego np. wbrew zapewnieniom organizatora, brak możliwości porozumiewania się w językach obcych wskazanych przez organizatora w ofercie.
-
Różnice w wycieczkach organizowanych w trakcie pobytu wliczonych w cenę początkową wyjazdu.
-
Różnice w standardzie wyżywienia od oferowanego.
-
Braki w wyposażeniu hotelowym – sauny, parku rozrywki, leżaków plażowych, basenu itp.
-
Brak wyposażenia pokoi hotelowych, o którym zapewniano uczestnika, brak balkonu, brak widoku np. na może lub góry, brak łazienki, brak klimatyzacji, brak internetu bezprzewodowego, brak radia lub odpłatność za wymienione usługi o czym nie byliśmy wcześniej poinformowani.
Wyłączenie odpowiedzialności biura podróży (art. 11 a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych.
Organizator (biuro podróży) nie ponosi odpowiedzialności, gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy zawartej z Państwem jest spowodowane wyłącznie:
-
działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć
- działaniem lub zaniechaniem klienta
- siłą wyższą
Odszkodowania turystyczne - Prawnik, Adwokat
Jako kancelaria prawna, a także również jako klienci biur podróży w oparciu o doświadczenie nie tylko zawodowe, ale również własne (jako turyści) dochodzimy odszkodowań za szkody majątkowe w wyniku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez organizatora turystyki oraz zadośćuczynienia za zmarnowany urlop.